Õpikeskkonnad ja -võrgustikud

Õpileping

Soovides läbida kursust Õpikeskkonnad ja -võrgustikud võimalikult endaga rahule jäädes lepin kokku järgnevas viies osas:

Teema:

Valdkond – Õpikeskkonnad- ja -võrgustikud

Mida ma soovin õppida?  – Olen oma töös (põgusalt) ja õpingutes kokku puutunud nii avatud kui suletud õpikeskkondadega. Seni on tunne, et olen korjanud killukesi nii siit kui sealt. Nüüd oleks aeg hakata oma teadmisi süstematiseerima, analüüsima, korrastama. Annan endale väga selgelt aru, et sobivate õpikeskkondade ja -võrgustike kasutamine õppeprotsessis on väga suur roll (kui seda oskuslikult ära kasutada), eriti hariduslike erivajadustega laste õpetamisel. Selle aine raames soovingi arendada enda analüüsioskust, kriitilist mõtlemist, et oma teadmisi ja saadavaid praktilisi oskusi võimalikult efektiivselt oma igapäevatöös ära kasutada ja kolleegidega jagada.

Eesmärgid:

  • leida oma õpilastele, kolleegidele sobiv/sobivaid õpikeskkondi ning-võrgustikke, pidades silmas kaasaegseid õpikäsitlusi;
  • saada ideid õppejõult, kaaslastelt, mida edasi arendades sobitada või üle võtta enda koolile – ei oota valmislahendusi;
  • seostada oma õpinguid igapäevatööga, tulevase magistritööga;
  • analüüsida enda arenguvajadusi;

Strateegiad:

  • et selles suures infotulvas ellu jääda on esimeseks strateegiaks mõtestada loengus kuuldut, kaaslaste blogidest loetut, siduda oma teadmised juba olemasolevatega;
  • teen ära kõik vajalikud kodutööd, töötan läbi teemakohase kirjanduse (jõudumööda ka inglise keelse);
  • võtan osa aruteludest, esitan küsimusi, suhtlen teistega;
  • kõik, mis vähegi tundub kasulik ja vajalik rakendan kohe oma igapäevatöös;
  • annan oma teadmisi kohe edasi tehes kolleegidele koolitusi;
  • osalen seminaridel väljaspool ülikooli – nt Võrgusitk Võrgutab seminar “Kui inimene on liiga suur, et õppida, siis ta enam suureks ei kasvagi”
  • kõige tähtsam strateegia – Ma Õpin Iseendale!

Vahendid/ressursid:

  • kohustuslik/soovituslik kirjandus; kui jõuan siis ka lisalugemine teemakohaste artiklite, kirjanduse näol;
  • kursusekaaslased, õppejõud, minu õpilased ja kolleegid;
  • haridustehnoloogide blogid;
  • tehnoloogia – veebipõhised keskkonnad (millega olen Haapsalu õpingute ajal tutvunud ja ei ole jõudnud töös katsetada – nt Fotobabble, Nearpod, Thinglink, ClassFlow); sülearvuti, iPad, interaktiivne tahvel;

Hindamine:

Olen oma eesmärgid täitnud kui:

  • olen kursuse lõpuks leidnud ja töösse seadnud enda jaoks sobiva ja töötava õpikeskkonna, -võrgustiku;
  • olen kursuse lõpuks kaasanud sobivat keskkonda kasutama ka vähemalt 3-4 kolleegi;
  • olen ellu rakendanud/töösse lisanud vähemalt 3 kursusekaaslastelt, õppejõult saadud ideed;
  • analüüsin kursuse jooksul enda arengut;

Refleksioon:

  • kursuse lõpus – eneseanalüüs kuidas mu mõtted, teadmised, oskused on kursuse jooksul muutunud;

 

Luban oma lepingu juurde õpingute käigus aeg-ajalt tagasi tulla ja seda meeles pidada!

opileping

 

Liia Suup

13.09 2016

https://opikeskkonnad.wordpress.com/2016/09/12/esimene-kontakttund-ja-esimesed-tegevused/

Lisa kommentaar

